vladimir holan…ceh

poezii:

1.Pestera cuvintelor

2.Deasupra cartii

3.Cum

poezii care le-am audiat pe radio cultural…si…nu le gasesc pe net…ce chestie

poet ceh, nascut la 16 septembrie 1905 ; incepe sa scrie versuri de timpuriu si debuteaza la 21 de ani, cu volumul \”Evantaiul visator\”
1933-1938- redactor la revista \”ivot\” ( Viata)a Asociatiei artistilor;
in 1968 primeste titlul de artist al poporului; in volumele publicate dupa 1960, mai cu seama in cele mari trei poeme, \”Noaptea cu Hamlet\”, \”Toscana\” si \” Nopatea cu Ophelia\”( neterminat)se afirma ca un liric reflexiv, atras de marile teme ale iubiii si mortii;
a scris si cateva culegeri de proza poetica si s-a remarcat ca un mare traducator
moare la 31 martie 1980
Opera
Evantaiul viselor-1926
Triumful mortii- 1930
adiere- 1932
Arc-1934
Vis – 1939
Primul testament – 1940
Noapte cu Hamlet – 1963
Noapte cu Ophelia – 1973
Toscana -1963

Toamana 1

vanatorii ce ar navali acum asupra indragostitilor
ar orbi de prea marea apropiere.
Tot asa este un pacat sa ucizi un sarpe,
caci nu se zareste nici o femeie moarta.
Desi aerul de pe deal bate in culori
cel mai putin galben e galbenul insusi…

Claritate intima. Uitare crenelata.
Cubul plin de amintirea sferei.
Cui nu-i e dor de ruine.

Bar

Tu care-mi cânţi de la magnetofon
„Helo”, în dimineaţa asta-i joi…
Trec chelneriţe… Trage-n buze moi,
Ţigara fină, sonda cu sifon,

O copilandră-punk-omidă-albastră.
Îngerii-şi bagă-n ziduri o aripă.
Vai, unde e neprihănirea noastră:
Parfum greoi ce fluturi-i constipă?

Şi unde-i sufletul prelins din noi
Ca păcura din osii de vagon?
Tu care-mi cânţi de la magnetofon
„Hello”, în dimineaţa asta-i joi…

Blues

În zori, „La Butoiul cu Spermă”,
Stau singur, beau whisky şi plâng.
În van carabina eternă
Mi-atârnă, de-argint, la oblânc.

Pianul mecanic mai cântă
Un bleno-tango. Eu scuip rar
În propriu-mi pahar. Tu eşti sfântă
În pozele din buzunar.

Din spleen, cu o quintă royală,
I-am ras pe amigos de bani
Şi-apoi i-am ucis. Tu eşti goală
În pat de o sută de ani

Sub pături şi-n braţe c-o pernă
Respiri tot mai clar, mai adânc.
În zori, „La Butoiul cu Spermă”,
Stau singur, beau whisky şi plâng…

33-27 rom-cuba handbal(or fost arbitrate de chineze)…maine joaca cu japonia…meci jucat la sao paolo….IHF (INTERNATIONAL HANDBAL FEDERATION)

Cântec naiv

EMIL BRUMARU

Iubita mea imi poarta scrisorile-ntre sani
si e nebuna de legat cu funii groase
Si de adus pe-ascuns la mine-acasa
Si de tinut in sir cinci saptamani.

Zic unii ca-i prea mica si nu stie
Cum face roua fluturii sa moara,
Cat puf exista intr-o papadie,
De unde-si iau motanii scortisoara.

Dar asta n-are nici o importanta!
Oh, ea nu conteneste sa ma cheme,
Netrebnica, in fiece vacanta,
Cu chica spumegand de dulci blesteme!

Si imi trimite-un milion de poze
Lascive si dilii pan’ la ruina,
De-mi vine sa sparg melci si sa rup roze,
Caci, Doamne-Dumnezeule!-i virgina.

DIMOS RENDIS RAVANIS –

SCRIITOR GREC

A SCRIS: ARGONAUTII,

COPII ATENEI

ULITA PIPERULUI SALBATIC

CANTAREA CIDULUI:))

Cântec naiv

Cântece naive (1976,

emil brumaru

Să ne iubim în pălării de fetru,
În solniţe cu fluturi moi, sub masă
Pe pătrunjei şi ţelini ca finetul,
Lângă oglinzi cu căptuşeala groasă.

Iar seara, durdulii şi-n pielea groasă,
Scăpaţi de haine ca de o tortură,
Să facem baie într-o portocală
Coaptă de-amor, cu vorbe dulci în gură.

Cântec naiv

iar emil:)

M-ai inselat c-o portocala!

Si tu si ea, in pielea goala,
Erati in camera impura
Cand v-am surprins gura in gura,
Deasupra dansa si alaturi
Vesmintele-i, coji printre paturi,
Mai transpirau dorinti din pori
Naintea marei dezmierdari
Cu tot dichisul si alaiul.

Apoi m-ai inselat cu ceaiul!

BUTE VA BOXA DE 2 ORI ANU VIITOR

Lasă un răspuns

